Sauda og Strand vidaregåande skular som regionale kompetansesentra, har i lag med arbeidslivet, NAV, ryfylkekommunane og Høgskolen i Innlandet løfta fram pilotprosjektet MOR for å møta utfordringar kring å Lære heile livet lokalt og regionalt.
MOR har som siktemål å prøva ut nye modellar for samarbeid om kompetanseheving for ulike målgrupper. Dette er modellar for regional samhandling mellom utdanningsinstitusjonar, bedrifter og organisasjonar, både i utvikling, gjennomføring og vurdering av tiltak for å auke utdanningsnivået for den enkelte og samfunnet som heilskap.
Prosjektet skal ved samskaping som arbeidsmåte underbygga og forsterka nærings- og utviklingsarbeid i Ryfylke, og ved slik kontakt med arbeidslivet også styrka hovudoppgåva til skulane.
Læra heile livet skjer best nedanfrå og opp med opplæringsbehovet til brukaren i fokus. Nært, kjent, enkelt og trygt er rettvend tilnærming fordi den ber med seg nødvendig presisjon for å oppnå ønska kvalifisering og effekt.
MOR-piloten byggjer på Kompetansereformen – Læra hele livet (Meld.St. 14 2019-2020), og er forankra i Rogaland ved samrøystes vedtak i fylkestinget 24.04.2018.
«Ingen skal gå ut på dato på grunn av manglende kompetanse. Alle skal få mulighet til å fornye og supplere sin kompetanse slik at flere kan stå lenger i arbeid.
Vi må tette gapet mellom hva arbeidslivet trenger av kompetanse, og den kompetansen arbeidstakerne faktisk har.»
Utdannings- og forskningskomiteen har ved samrøystes vedtak tilført merknader om Mor-piloten i tre statsbudsjett, den seinaste i Innst. 12 S (2019–2020).
«Komiteen ser med interesse på pilotprosjektet Motivasjon, opplæring og rettleiing (MOR), som er et kompetanseprosjekt i Ryfylke ledet av Høgskolen i Innlandet ved institutt for sosialfag. Høgskolen skal forske på effekter av prosjektet som går over fire år.
Komiteen mener det er viktig å høste praktiske erfaringer raskt som et ledd i implementeringen av bl.a. Nasjonal kompetansepolitisk strategi 2017-2021. Komiteen mener erfaringene fra MOR-prosjektet vil være verdifullt utover Ryfylke og kan stimulere andre regioner til tilsvarende kompetansesatsinger.»
MOR-prosjektet er organisert under opplæringsavdelinga til Rogaland fylkeskommune og det er oppnemnd eit råd for arbeidet. Dette har slik samansetting: